Setmana de la Ciència 2018

Del 9 al 18 de novembre se celebra a Catalunya la 23a Setmana de la Ciència. Amb motiu d'aquesta celebració, la FOOT ofereix dues activitats de divulgació científica obertes a tothom.
Setmana de la Ciència 2018

Els temes centrals de l'edició d'enguany són, d'una banda, el patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l'Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea; la figura i l'obra de Pompeu Fabra, amb motiu de la celebració dels 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català, celebració promoguda per la Generalitat de Catalunya; i la figura del prestigiós físic nord-americà Richard Feynman, amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement, promoguda pel Grup de Comunicació i Divulgació de la Nanotecnologia, EspaiNano.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

Amb motiu d'aquesta celebració, la FOOT ofereix dues activitats de divulgació científica obertes a tothom:

• Xerrada: Disseny i desenvolupament d'un microscopi sense lents per a la detecció de la malària (projecte AIScope).
      • A càrrec de: Eduardo Peire, Enginyer Industrial
      • Dia: dimecres 14 de novembre
      • Hora: 12 a 13h
      • Lloc: Aula 2.1 (FOOT)
      • Adreçada a tota la comunitat universitària i públic en general
      • Més informació del projecte AIScope: http://aiscope.net/project/

• Xerrada: Introducció als articles científics i a la seva estadística (bàsica): aplicació a les ciències de la visió.
      • A càrrec de: Mikel Aldaba, professor d'Instruments Optomètrics
      • Dia: dimecres 21 de novembre
      • Hora: 12 a 14h
      • Lloc: Aula 2.2 (FOOT)
      • Adreçada a tota la comunitat universitària i públic en general
      • Aquesta activitat pot ser objecte de reconeixement de 2 segells al carnet de punts

La ciutat de Terrassa acollirà un total de 46 activitats organitzades pel Servei d’Universitats de l’Ajuntament de Terrassa, l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa, la Bct Xarxa, el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, el Museu de Terrassa, el Centre de Documentació i Museu Tèxtil i la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa. Un seguit d’accions i activitats que engloben des de conferències a tallers, passant per visites, activitats de portes obertes o diferents jornades al voltant de la ciència i la divulgació científica.