Vols participar en un programa de voluntariat en l'àmbit de l'òptica i l'optometria (VOOL)?

Es proposa que els estudiants de la FOOT puguin participar en el programa de voluntariat gestionat per el CCD i el CUV en activitats de l’àmbit de la optometria. Els estudiants de grau poden reconèixer ECTS per la seva participació en el programa.

Enguany el CCD ha ampliat el voluntariat a l'àmbit de l'optometria  creant el programa de voluntariat VOOL .

Què és?

Es proposa que els estudiants d'optometria de la FOOT puguin participar en el programa de voluntariat gestionat per el CCD i el Centre Universiatri de la Visió en activitats de l'àmbit de la optometria, amb entitats que organitzen cribratges i revisions visuals a poblacions en situació de vulnerabilitat

Entitats

Les entitats amb les que actualment es fan tasques de voluntariat són:

Etnia  Barcelona Foundation

• Cribratges visuals a casals d’infants de Catalunya. Si no passen el cribratge, un optometrista els fa una revisió més completa i es proporciona l’ajuda visual que el nen necessita ( ulleres i/o teràpia visual)
  • Participació d’alumnes : fan les proves de cribratge, amb el suport d’un optometrista per si tenen dubtes
  • 10 accions l’any (gairebé sempre , divendres tarda) : L’entitat contactarà amb els voluntaris, els proporcionarà el calendari del curs18/19 i els demanarà  el compromís de 5 sessions
  • el projecte que fa 2 anys que funciona

Dia Mundial de la Visió

El DMV (2n dijous d’octubre, enguany 11 d'octubre) el CUV i la FOOT  munten una carpa a la plaça vella de Terrassa on es fan cribratges visuals a la població de Terrrassa. Els estudiants, supervisats per professors, fan els cribratges

Es fan torns de 2 hores durant tot el dia. Cada estudiant pot fer més d’un torn.

Altres entitats

El CUV realitza accions amb altres entitats i programes vinculats al tercer sector de manera puntual, i en cas que necessitin voluntaris per fer alguna acció es contactaria amb els voluntaris que ja han fet la formació.

Contacteu amb