Notícies del lloc
  • El passat dijous 13 de febrer, a les 19.00 hores, la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va lliurar el títol a 86 graduats en Òptica i Optometria així com a 23 titulats del Màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió. L'acte de graduació va ser presidit per la vicedegana de formació per a professionals de la FOOT, Aurora Torrents, i el president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa. El padrí de la promoció va ser el professor José Manuel González-Méijome, de la Universidade do Minho (Portugal), que va rebre el premi a l'optometriste de l'any 2016. El Sr. Ousman Umar, fundador de l’ONG NASCO Feeding Minds va impartir la conferència "Viatge al país dels blancs: el camí cap a l'educació". El grup musical ‘Duo Priorat’ va ser qui va amenitzar la vetllada.

• La FOOT i el COOOC s'han unit per a llançar una campanya informativa, en forma de vídeo d'animació, que es projecta a partir del 30 de gener i fins al 15 de febrer a més de 200 cinemes catalans, a fi de conscienciar sobre els problemes derivats de la miopia, especialment entre el públic més jove.

• Adreçat a tot l'estudiantat de la UPC. L'objectiu del taller és avaluar la situació de l'estudiantat respecte els seus hàbits d'estudi tot afavorint l'adaptació al nou entorn universitari amb metodologia d'estudi i treball diferent. I prevenir situacions d'ansietat, depressió.

• En aquesta activitat s'abordà l’exploració bàsica oftalmològica del nen i principals signes d’alarma. També quan pot ser útil, des del punt de vista de l’oftalmòleg, derivar un nen a fer teràpia visual, centrant-se especialment en els estrabismes.

• Comencen les sessions formatives i trobada amb empreses, del 10 al 14 de febrer. Si no tens equip, encara estàs a temps de trobar-ne, inscrivint-te a les formacions!

• Expressem el nostre dol, condemnem amb fermesa el feminicidi perpetrat a Terrassa el passat dissabte 18 de gener i fem nostre el manifest de la junta de portaveus de grups municipals que es pot llegir a la web de l’Ajuntament.

• Al voltant del 30% dels nens menors de 8 anys utilitza el mòbil tots els dies, el que fa que la seva graduació en miopia s'hagi incrementat en 1,75 diòptries en els cinc últims anys, vuit dècimes més que les persones d'entre 17 i 27 anys, segons una enquesta del Col·legi Oficial d'Òptics i Optometristes de Catalunya (COOOC).

• ‘Ajuda’ns a fer un món millor’ és l’eslògan amb el qual arrenca el programa de micromecenatge ‘+UPC’, que permet a particulars, entitats i empreses col·laborar en reptes socials.

• Bones festes i feliç 2020!

• La competició que proposa formar equips per trobar solucions creatives i sostenibles al voltant de la transformació d'un recurs. Aprendre, divertir-se, treballar (molt!) i guanyar fins a 3.000€! T'ho perdràs?